Möte i Örebro

Lördag 10 juni 2017

Idag, 10/06/17 har vi, Assyriska kvinnoförbundet haft en fin upplevelse då vi åkte till Örebro Assyriska Ungdomsföreningen.

I Örebro började dagen med en välkomnad frukost.

Efter frukosten hade vi i AKF ett lång och stressig möte. Efter mötet ordnades en gemensam lunch tillsammans med de medlemmar som hade möjlighet att delta. Sedan Ordföranden Nursel Awrohum gick genom “AKFs" kommande aktiviteter som alla kvinnorna kan delta i. Hon föreslår också om att bilda en kvinnosektion till föreningen. Därefter tog vi alla en gemensam diskussion som handlade om kvinnanas roll i svenska samhället och vikten av att vara aktiv i föreningslivet samt fortsatt diskussionen med bl.a. Sabri Yildiz, han ställde oss flera frågor som handlade om dagens Assyriska rörelsens situation.

Målet med att hålla våra möten i de assyriska föreningarna är att värva direkt anslutna medlemmar, stärka kvinnan i sin roll samt vara aktiv i olika aktiviteter som AKF håller i. Vi vill stärka föreningslivet genom att ha stärka och stötta kvinnorna i  föreningarna.

Något jag lagt märke till i Örebro ungdomsföreningen är att alla kvinnor som närvarade var unga. Detta är väldigt glädjande för oss.

Vi vill rikta ett stort tack till Assyriska Ungdomsföreningen i Örebro för en härlig och underbar dag med trevliga människor! Tackar också för den fina gästvänligheten. Vi i kvinnoförbundet ser framemot ett fortsatt fint samarbete.

Zekiye Cansu

10 Juni