Assyriska Martyrernas Dag 7 augusti

Onsdag 7 augusti 2019

Varje år håller vårt folk en hyllning till offren för massakern 1933 och folkmordet på 1915. Den assyriska martyrers dag är kopplad till minnet av massakern, vars minne fortfarande är i åtanke, och vi minns den levande och närvarande i minnet och samvetet hos varje medlem av våra assyriska människan

Den assyriska martyrers dag är kopplad till minnet av massakern, vars minne fortfarande är i åtanke, och vi minns den levande och närvarande i minnet och samvetet hos varje medlem av våra assyriska människan.

Massakern gjordes den 19330807, när irakiska arméns styrkor ledde av den irakiska armén befälhavare attackerade staden semele och 67 byar i vårt folk, med vapen och flygplan. Regeringen under ordförandeskap av rashid high. Gaylani, för massakern genom organiserade mediakampanjer som bidrog till att underblåsa och höja religiösa känslor och instinkter. 5000 martyrer dödades.

Detta gjordes med de brittiska myndigheternas tystnad och delaktighet. Till följd av detta dödades vårt folk utan synd, men som ett straff för det assyriska folket för deras fredliga krav på att bevara sin nationella närvaro och att inse sina legitima nationella rättigheter.
Semele var bara ett avsnitt i resan av den organiserade utrotningen av vårt folk, och massakern i semele är inte skild från det förflutna eller efterföljande massakrer på vårt folk.

Vi glömmer aldrig Semele, Seyfo och alla efterföljande massakrer på vårt folk!

vid pennan Zekiye Cansu