Assyrier Utan Gränsers årsmöten 2019

Torsdag 16 maj 2019

Assyrier Utan Gränser höll sitt årsmöte den 12 maj i AKC lokaler. Under årsmötet gick AUG igenom förra årets verksamhets och ekonomi. De presenterade de olika projekten om Turabdin, Irak och Libanon. Till Syrien kunde dem inte hjälpa pga. banken i Syrien inte fungerar och det gick inte att diskutera problemet här med Nordbanken. AUG behöver värva nya medlemmar och att de bör synas mer inom vårt folks aktiviteter, eller i AssyriaTV.

AUG har en ny samarbetspartner i Turabdin, Turkiet, Mor Shumi och Mor Barsomo stiftelse, som är sedan 1800-talet. De i hemlandet är väldigt glada och uppskattar arbetet som AUG utför.

Något som var glädjande med årets arbete, är att ändamålskostnaderna blev upp till 92% och det är jättebra. Stipendier utdelad till 15 studenter, Turkiet, Irak 600 Euro/mån. AUG hjälpt till med värme till Assyriska skolor. I Irak har folket svårt när det gäller el, dem får bara typ 3h el på förmiddag och tre på efter middag, det är väldigt svårt situation.

Mål

Ø  att utveckla hemsidan

Ø  öka medlemstalen

Ø  Fortsätta växa på sociala medier

Medlemmarna röstade fram en ny styrelsen och det nya Styrelsen består av

Ferid Rhawi

Romiana Bikasho

Zelga Aho

Sandra Yousef

Anna Laine

Ninos Bethzazi

Jennifer Yousef

Lennard Yako och Gabriel Baryawno valdes till konsultrådet

Jag var närvarande och AKF vägnar önskar vi den nya styrelsen lycka till med deras arbete för utsatta familjer i hemlandet.

Zekiye Cansu